2012. november 28., szerda

Hejes sírás...

Egyre többen gondolják úgy, hogy viccesek. És viccesek is, bár én nem a poénokon, hanem a viccesen primitív helyesíráson szoktam szétröhögni magamat.
 
Egy példa (megpróbálom pontosan idézni, bár nehezemre esik):
-------------------------------------------------
Kedves télapó,
Kérlek küldj nekem egy kistestvért.
Télapó válasza:
'Küld el nekem anyádat...'
------------------------------------------------
 
Hát akkor röhögjünk együtt!
 
A Télapó tulajdonnév. Egy van belőle (vagy egy sincs...) a világon, így nagybetűvel írandó!
Olyan szó nincs, hogy "kistestvér", helyesen kis testvér. Különírandó.
A "küldd" mint felszólítás az ugyebár a "küldjed"-ből rövidült, így kéddé (Sic!)! Ahogyan a mondd, az add és társaik. A küld azt jelenti, hogy valaki (kijelentő módban) küld valamit.
A magyar nyelvben a kérlek után vessző jön, hiszen a "kérlek, hogy..."-ból rövidült le.
Az óhajtó mondat végén a magyar nyelvben felkiáltójel van, ahogy a felszólító mondat végén is.
A magyar nyelvben az idézőjel " és nem '.
Névelőket is használunk, így például nem "Télapó válasza", hanem "A Télapó válasza".
A három pontot olyan esetekben használjuk, ha valami továbbgondolni valóra, esetleg kimondani (kiírni) nem akart folytatásra szeretnénk utalni. Így a "Küldd el nekem anyádat..." helyett vagy "Ha elküldöd anyádat..." (...csinálok neked kis testvért), vagy a "Küldd el nekem anyádat!" a helyes.
Több hibát nem fedeztem fel. Igaz, magam sem vagyok nagy helyesíró.
A végére két megjegyzés:
Az első, hogy aki primitív, az a primitívségét ne tegye közszemlére, hacsak nem az a célja, hogy kiröhögjék!
A második, hogy mielőtt megosztanál egy ilyen vicces dolgot, azért nézd már meg, hogy magadat nem röhögteted-e ki vele. Merthogy aki elolvassa, az hozzád köti. Hozzád köti a poént is (ami egyébként esetünkben még jó is lenne, ha nem vágná agyon a borzalmas helyesírás), és hozzád köti a hibákat is.
Kell az Neked, hogy más butaságával járasd le magadat?
 
"Csak ennyit szerettem volna elmondani. Kérem, kapcsolja ki!"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése