2009. december 5., szombat

Boldog Karácsonyt Fővárosi Közterületi Parkolási Társulás!

Lehetne anyázni is, meg mindenféle rosszmájú megjegyzéseket tenni. Bemehetnék az irodájukba és kiverhetném a balhét. Fellebbezhetnék és pereskedhetnék... Minek?
Még akkor sem  teszem, ha nekem van igazam, és az egész úgy rossz, ahogy van. Mármint a fizetős parkolás. Minden külföldi városban jól működik csak Budapesten sikerült ezt is elcseszni. Tehetséges egy nemzet vagyunk, nem vitás...
Történt, hogy tegnap egy sajtótájékoztatóra autóval mentem. Merthogy elég menő helyen volt, így semmiképpen nem akartam farmerben menni, ehelyett egy egész jó kis öltöny mellett döntöttem, amit meg nem akartam szanaszétt békávézni. A bringa is kilőve, maradt tehát a kocsi. A Lánchíd pesti hídfője környékére mentem az egyik csillivilli szálodába, ígyhát úgy döntöttem, hogy az MTA parkolója nékem tökéletes lesz. Onnan tudok sétálni pár métert és hazafelé sem kell újra belebonyolódnom a körforgalom áldásaiba.
Szóval a parlament felől megközelítettem a parkolót, és menet közben láttam ám én a fizetőautomatákat, de egyrész eléggé siettem, másrészt a térre, az Akadémia elé kiérve azt láttam, hogy sehol egy fizető automata. Volt már háromnegyed hat, gondoltam, ha még fizetni is kell, nehogy már olyan pechem legyen, hogy pont most jön az ellenőr...
A sajtóvacsorának vége, battyogok vissza a kocsihoz és ott a mikuláscsomag. Az időpont 17.44. Azaz dehogynem volt olyan pechem, és pont akkor jött az ellenőr. Azt már csak ma reggel tudtam meg, hogy egy ideje már este nyolcig kell díjat fizetni és nem este hatig. Tudnom kellett volna? Naná!
L-csesztem? El hát! Az én hibám? Ahhhhát!
Persze ha az ember belegondol azt látja, hogy az egész parkolási rendszernek semmi értelme. Illetve annyi, hogy egyesek nagyon megszedjék magukat belőle. A belvárosba akinek kocsival kell menni, az úgyis azzal megy, az összes parkolóhely ma is mindig tele, így a cél, miszerint kiszorítani az autósokat, egyszerűen nem valósul meg. Ehelyett fizetünk és szívunk. Willkommen in Budapest...
Aztán abba is belegondolok, hogy ha már szednek díjat és ellenőr van, miért is nem kap az ember legalább egy olyan szolgáltatást, hogy a sétálgató emberke odafigyel a kocsikra és ha gyanúsat lát, hívja a rendőrséget? Nem ér rá, értem én... Welcome to Budapest...
És azt is megkérdezhetném, hogy miért is nincs közel, s távol egy fizetőautomata sem és miért is kell az ügyfélnek 10 percet vadászni, gyalogolni oda-vissza és miért is kell nekem fél kilo pénzérmével mászkálni - nem fogadják el a maták a papírpénzt -, és miért is nem reklamálhatok emiatt sehol? Bienvenue a Budapest...
De nem teszem. Nem zúgolódok, nem anyázok: öt napon belül befizetem a 4125 forintot - már be is fizettem reggel - és az internetes átutaláson a hivatkozási szám és a rendszámom mellé még oda is írtam: "Boldog Karácsonyt!" A taxi ugyanis sokkal többe került volna. Úgyhogy még meg is érte...
És még komolyan is gondolom...
Ugyanis kedves egybesült parkolási társaság - és főként a bokrokban megbújó sunyi ellenőr, aki csak arra vártál, hogy elhúzzam a belemet és már rohatnál is a kocsihoz, szóval kedves ingyenélő mihaszna népség - én DOLGOZOM, két helyen is. Még este hatra is munkaügyben mentem, nem szórakozni. Amit csinálok az HASZNOS, mindkét munkahelyemen emberek életét teszem jobbá, boldogabbá. És nyugodjatok meg, amíg emelni bírom a kezemet, dolgozni is fogok, hasonlóan hasznos dolgokat teszek és pénzt fogok keresni, hogy nektek legyen mit legombolni, kicsalni, kikényszeríteni.
És tudjátok mit? Le van tojva ez a 4125 forint! Örüljetek neki, hogy ki tudtatok velem cseszni, de egyet azért tisztán lássatok: attól, hogy intézményesítve és az állam által támogatva teszitek, amit tesztek, az még csalás, átverés, arcátlan, pofátlan, sunyi, destruktív. Haszontalanok vagytok, élősködők, tehetségtelenek, deviánsak és amikor majd visszanéztek az életetekre, jusson eszetekbe az, hogy SEMMI hasznosat nem tettetek, csak loptatok egész életetekben és a magunkfajta dolgozó és adófizető polgárokról húztatok le még egy bőrt. Még akkor is, ha sikerült kimutyizni, hogy erre törvényi alapotok is legyen...
Legyetek boldogok a 4125 forintommal! Befizettem és szánlak benneteket!
Boldog Karácsonyt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése